W przyszłym tygodniu GDDKiA otworzy odcinek S5, która docelowo połączy Dolny Śląsk z północna częścią Polski. Przed oddaniem zaplanowano przejazd techniczny.

Droga ekspresowa S5 połączy Dolny Śląsk z północną częścią Polski, a autostradę A4 z autostradą A2. Ułatwi transport dalekobieżny i odciąży sieć dróg lokalnych. Trasa dolnośląska S5 (Korzeńsko – Wrocław) będzie liczyła niemalże 50 km i podzielona została na trzy mniejsze zadania. Zadanie I od Korzeńska (km ok. 108+758) do km 123+700 – długość 14,942 km zostanie w przyszłym tygodniu udostępnione dla ruchu.
– W ramach zadania wybudowano 2 węzły drogowe: Żmigródek oraz Żmigród, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych, 14 obiektów mostowych, z których największym jest most MS-6, przebiegający nad rzeką Barycz i Młynówka oraz linią kolejową relacji Wrocław – Poznań. Zrealizowany metodą nasuwania podłużnego, jego długość to 748 metrów i dwie równoległe estakady, oddzielne dla każdej jezdni drogi ekspresowej – mówi Magdalena Szumiata z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu.-  Obie jezdnie mostu mają po 3 pasy ruchu o szerokości 3,5 metra każdy oraz pas awaryjny – dodaje Magdalena Szumiata.

Całkowity koszt projektu to prawie 1,9 mld zł, z czego niemalże połowa kosztów dofinansowana została ze środków UE. Umowy z wykonawcami na budowę S5 podpisano w III kw. 2014r. 

Zadanie II od km ok. 123+700 do km ok. 137+500 – długość 13,800 km, w ramach którego wybudowanych będzie 14 obiektów mostowych, 2 węzły drogowe, 22 przepusty, a niedaleko w. Prusice będzie Obwód Utrzymania Drogi Krościna, który będzie bazą służb liniowych GDDKiA wraz z magazynem sprzętu potrzebnego do zimowego utrzymania drogi. 

Zadanie III od km ok. 137+500 do węzła Widawa Wrocław (wraz z węzłem) – długość 19,292 km, w ramach którego wybudowane będą 3 węzły drogowe, 18 obiektów mostowych, 2 Miejsca Obsługi Podróżnych. Kontraktowy termin oddania do ruchu to 10.12. br.

Zdjęcie: GDDKiA Wrocław