Urzędnicy proponują zmianę stawek opłat za reklamę oraz zwiększenie wpływu Gminy Miejskiej Głogów na treść, formę oraz miejsce, w których są lokalizowane.

Na ostatnim posiedzeniu Komisji ds. Budżetu i Rozwoju Miasta radni dyskutowali między innymi o ujednoliceniu zapisów dotyczących opłat za metr kwadratowy reklamy oraz  zwiększeniu wpływu na treść, formę i miejsce lokowania reklamy. Nowa stawka, która przedstawiona zostanie radnym na najbliższej sesji jest wynikiem rozmów prezydenta miasta z przedsiębiorcami. Po konsultacjach ustalono, iż dzienna stawka w wysokości 10 gr. za metr kwadratowy reklamy będzie dla handlowo odpowiednia. Urzędnicy poprzez wprowadzenie nowych zapisów zamierzają również wyeliminować z rynku reklamy mające negatywny wpływ na wizerunek miasta. Obecnie zdarza się bowiem, że reklamy, szyldy nie są zgodne z przepisami i zagrażają bezpieczeństwu, czego przykładem mogą być tzw. potykacze umieszczane na chodnikach.

– Uchwała będzie powstawała w konsultacjach społecznych z przedsiębiorcami. Będą ustalone materiały, kształty, wielkości maksymalne. Nowe zapisy dotyczyć będą także wyglądu tabliczek z nazwami ulic, placów. Zmiany obejmować będą całą sferę reklamowo-informacyjną w mieście – mówił Rafael Rokaszewicz, Prezydent Miasta Głogowa.

Podczas dyskusji dot. kwoty za metr kwadratowy reklamy radny Andrzej Koliński zaproponował, aby odstąpić od naliczania opłaty za reklamę.

– Za każdy dzień zajęcia pasa drogowego proponuje przyjąć stawkę O zł – mówił radny Andrzej Koliński – Dochody z tytuły reklam nie są duże.

Opinię w sprawie zmiany stawki z 10 gr. na 0 zł mają wydać prawnicy. Nie wiadomo bowiem, czy radni mogą podjąć taką uchwałę. Opłata z tyt. reklamy stanowi dochód miasta. Podczas kontroli np. NIK może podważyć zasadność takiej stawki.