Odcinek S3 Jawor-Bolków jest jednym z ostatnich etapów budowy S3 na Dolnym Śląsku. Stworzono bezpieczny korytarz dla ruchu dalekobieżnego.

Mota-Engil Central Europe oddała do użytku kolejny odcinek drogi ekspresowej S3 Jawor-Bolków. Odcinek ten jest jednym z ostatnich etapów budowy S3 na Dolnym Śląsku. Zadaniem tej drogi jest stworzenie bezpiecznego korytarza dla ruchu dalekobieżnego, odciążenie dróg krajowych i lokalnych, jak również przyspieszenie oraz usprawnienie ruchu tranzytowego. Jak twierdzą drogowcy, droga ta poprawi również komfort i bezpieczeństwo życia mieszkańców lokalnych miejscowości i wsi, odsuwając od nich główne natężenie ruchu drogowego.

– W ramach projektu wybudowano 16,1 km odcinek drogi ekspresowej o przekroju 2×2 m, pasy ruchu klasy S w obie strony, pas awaryjny 2×2,5 m oraz 4 m pas dzielący, z dwoma węzłami drogowymi „Jawor Południe” i „Bolków” oraz m.in. siedem obiektów w ciągu drogi S3 oraz sześć wiaduktów nad trasą. Inwestycja zaowocowała także powstaniem dróg dojazdowych i wewnętrznych, systemu odwodnienia i przebudową dróg poprzecznych. Zadbano również o właściwą meliorację dla dróg, pasy zieleni izolacyjnej i krajobrazowej, ekrany akustyczne i  przeciwolśnieniowe oraz przejścia ekologiczne. Współpraca z ościennymi samorządami przyniosła także m.in. naprawę dróg sąsiadujących z kontraktem  – mówi Małgorzata Kaliszewska Rzecznik prasowy, Kierownik Działu Komunikacji i Relacji Zewnętrznych. – Podczas realizacji tej inwestycji wykonawca osiągnął wszystkie kamienie milowe inwestycji.

– To ogromna zasługa sprawdzonej doświadczonej kadry kierowników oraz inżynierów naszej firmy oraz sprawdzonych, profesjonalnych podwykonawców robót. W trakcie realizacji inwestycji  współpracowaliśmy z okolicznymi gminami: Jawor, Bolków, Paszowice, Dobromierz oraz Powiatowymi Zarządami Dróg w Jaworze oraz Świdnicy. Była to bardzo dobra i efektywna kooperacja, co zawsze w pewien sposób wpływa na powodzenie ogromnego przedsięwzięcia, jakim jest realizacja tak ważnej inwestycji. Wszystkim zaangażowanym w realizację tego odcinka S3 z całego serca dziękuję – mówi Wiesław Biernat, Dyrektor kontraktu, Mota-Engil Central Europe.

W trakcie realizacji robót prowadzone były badania archeologiczne w wyniku, których odkryto m.in. cmentarz z czasów średniowiecza. Zgodnie z warunkami kontraktu zaplanowane było przeniesienie zinwentaryzowanych wcześniej grobowców. W trakcie prac odkryto dodatkowy drugi niższy poziom grobowców z wcześniejszych czasów, które również zabezpieczono. Wymagało to od wykonawcy bardzo dobrej organizacji prac na budowie, pozwalającej na harmonijną pracę zarówno archeologów, jaki i firmy budowlanej.