Zajęcia z przyrody, matematyki i informatyki w Zamku Książ. 47. uczniów Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego z oddziałami gimnazjalnymi w Kotli poszerzało swoją wiedzę w malowniczym zakątku Polski.

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego z oddziałami gimnazjalnymi w Kotli w ramach projektu „Magia nauki” na zajęcia rozwijające z przyrody, matematyki i informatyki wyjechali do Książańskiego Parku Krajobrazowego na Pogórzu Wałbrzyskim. Tam zgłębiali wraz z przewodnikiem zamkowe tajemnice, a wśród nich tajemnice książańskich podziemi, teorie o celu ich powstania oraz tragiczną historię więźniów, których rękami te tunele zostały wydrążone. W  Obserwatorium Sejsmologicznym podczas zajęć z Leopoldem Stempkowskim pt. „Rejestracja fal sejsmicznych i lokalizacja ognisk trzęsień Ziemi” zapoznali się z budową wnętrza Ziemi, poznali aparaturę mierzącą fale sejsmiczne oraz odpowiedź na pytanie „Czego można się dowiedzieć dzięki badaniom sejsmologicznym”. W Palmiarni uczniowie mieli możliwość zapoznać się z  ponad 250 gatunkami roślin, które reprezentują florę różnych stref klimatycznych i różnych kontynentów.

– Dzięki zajęciom pozaszkolnym uczestnicy uzupełniali wiadomości zdobyte na zajęciach, a w szczególności zagadnienia związane z mapą, florą na różnych kontynentach, a także z procesami endogenicznymi ( trzęsienia ziemi, płytowa budowa litosfery). Przypomnieli sobie również ważną zasadę podczas rozwiązywania zadań, jaką jest uważne czytanie tekstu i przeanalizowanie informacji w nim zawartych. Wycieczka będzie wielostronnie wykorzystana, spostrzeżenia zdobyte drogą obserwacji – przetworzone, uporządkowane, uogólnione i utrwalone podczas zajęć – mówi Wioletta Jańczak Referat Rozwoju Gminy i Pozyskiwania Środków Zewnętrznych.

Projekt pn. „Magia nauki” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014 działanie: 10.2 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej, ponadgimnazjalnej, poddziałanie: 10.2.1 Zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.

Zdjęcia: UGK