Urząd Miejski zakupił 24 radnym tablety. Sesje prowadzone będą on-line.

Urząd Miejski zakupił 24 tablety, które w czasie pandemii dadzą radnym możliwość świadczenia obowiązku pracy wobec mieszkańców. Tablety wraz z skonfigurowanym oprogramowaniem zostaną użyczone każdemu radnemu. Obsługa programu będzie poprzedzona zdalnym szkoleniem. Radny będzie odpowiadał za sprzęt i jego użytkowanie. Nie będzie mógł instalować innego oprogramowania ani korzystać z tabletu do celów prywatnych.  Aplikacja e-sesja pozwoli na przeprowadzenie sesji z dowolnego miejsca, konieczny jest tylko dostęp do Internetu.

– Nie wyobrażam sobie, by radni mogli głosować na prywatnym sprzęcie! Nie wiadomo kto z niego korzysta, czy i jakie mają programy antywirusowe? Nie wiemy jak prywatny sprzęt jest zabezpieczony? Gdzie poufność informacji? Gdzie bezpieczeństwo danych? Uwzględniając ryzyko naruszenia bezpieczeństwa głosowania, kupno tabletów zapewnia stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku – mówi Jan Chitro, Inspektor Ochrony Danych Urzędu Miejskiego w Głogowie.

Tablety kosztowały 18.228,60 zł brutto (w tym etui i szkolenia). Oprogramowanie jest darmowe do końca czerwca. Sprzęt zakupiony został ze środków niewykorzystanych na szkolenie radnych, zaplanowanego w pierwszej połowie tego roku. Ze względu na stan epidemii nie zostało zrealizowane. Po epidemii planuje się, że na tablety użyczone radnym będą przesyłane dokumenty na sesje, co dodatkowo pozwoli na zaoszczędzenie papieru.

Radni podobnie jak uczniowie szkół podstawowych i średnich będą mogli pracować zdalnie. Prezydent zdecydował o zakupie na kwotę 100 tys. zł. laptopów dla uczniów głogowskich szkół. Ministerstwo Cyfryzacji przekazało  99.396 złotych.