Dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym uczestniczą w różnych projektach, które poszerzają ich wiedzę. Poprzez doświadczenia i zabawę uczą się programowania. Poznają także różne kontynenty i ich mieszkańców. Eksperymentują z solą, wodą, jogurtem i makaronem.

Pandemia to czas z wieloma ograniczeniami. Nauczyciele w szkołach i przedszkolach starają się, aby pomimo tych wielu utrudnień dzieci pogłębiały swoją wiedze i umiejętności.

Dzieci z Przedszkola Miejskiego nr 6 z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałami Specjalnymi wzięły udział w ostatniej edycji CodeWeek, czyli Europejskim Tygodniu Kodowania. Celem działań było zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć z nauki  programowania poprzez doświadczenia i zabawę. Zajęcia z nauki programowania były realizowane z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych i różnego rodzaju mat. Kodowanie i programowanie dało wiele radości i satysfakcji przedszkolakom, łączyło się z aktualnie realizowanymi zagadnieniami i różnymi aktywnościami.

 Przedszkolaki z grupy „Zajączki” z Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Misia Uszatka zamieniły się w odkrywców i cały tydzień eksperymentowały. Wykonały jadalne farby z jogurtu naturalnego, a następnie zabarwiły go za pomocą różnorodnych przypraw kuchennych. Zabarwiały wodę bibułą, dodały płynu do naczyń i za pomocą rurki oraz piany wykonały „bąbelkowe” prace plastyczne. Barwili sól kuchenną, po czym wykonały kolorowego motyla. Poznały właściwości wody, a na koniec były zabawy sensoryczne z kolorowym makaronem i przepiękne bransoletki.

Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym wzięły także udział w  projekcie edukacyjnym pod patronatem Fundacji CultureLab realizowanym przez  bibliotekę w Jędrzychowie. Celem projektu jest zwiększanie wiedzy dzieci na temat mieszkalnictwa i kultury w różnych częściach świata. Maluchy dowiadują się, jakie wyzwania stoją przed miastami na różnych kontynentach, jak wyglądają i z czego są budowane domy w różnych częściach świata, w jaki sposób można stracić dom na skutek kataklizmu, na czym polega wolontariat. Dzieci z oddziałów przedszkolnych zapoznały się z afrykańskim wzornictwem tradycyjnym na przykładzie wzorów z wykorzystaniem figur geometrycznych, którymi ozdabiano domy plemienia Ndebele w Afryce.

Kolejne zagadnienie to  „zrównoważone miasto”, czyli miasto przyjazne środowisku i człowiekowi. Na zajęciach uczniowie dowiedzą się, o jakie elementy społeczne i środowiskowe należy dbać, by miasto było zrównoważone, co sprawia, że staje się ono przyjazne. Wspólnie z uczniami klas II-III dzieci będą analizować, w jaki sposób Polkowice są przyjazne dla mieszkańców. Na zakończenie tych działań uczniowie zaprojektują wymarzony dom.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here