Rozpoczyna się program składania deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. W tym celu zbierane będą informacje o źródłach ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych. Deklarację, która dotyczy źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy.

Każdy budynek, który posiada źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację. Deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków można złożyć samodzielnie, bez wychodzenia z domu. Żeby to zrobić, trzeba posiadać profil zaufany albo podpis elektroniczny. Można złożyć także osobiście w Urzędzie Miejskim. Deklarację można także wysłać na adres Urzędu Miejskiego w Głogowie.

Deklarację, która dotyczy źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy.
Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni. Deklaracje obowiązany jest złożyć właściciel/zarządca budynku, który jest zasilany przez źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW, np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła

Do kiedy należy złożyć deklarację?
Deklarację, która dotyczy źródła ciepła i spalania paliw, które zostało uruchomione przed 1 lipca należy złożyć w terminie 12 miesięcy.
Dla nowego źródła ciepła, które zostało uruchomione po 1 lipca, deklarację należy złożyć w terminie 14 dni.

Czy to obowiązkowe?
Tak, każdy właściciel/zarządca ma obowiązek złożyć deklarację.

 Kto musi złożyć deklarację?
Właściciel/zarządca budynku, który jest zasilany przez źródło ciepła lub spalania paliw do 1 MW, np. piec, miejska sieć ciepłownicza, pompa ciepła etc.

Jak złożyć deklarację?
– elektronicznie
– wersji papierowej, osobiście w Urzędzie Miejskim w Głogowie (Rynek 10)
– wysłać listem

wzór deklaracji dostępny jest TUTAJ – POBIERZ DEKLARACJĘ.

 Deklaracje są dostępne w Biurze Obsługi Mieszkańca Urzędu Miejskiego w Głogowie.

Chcesz złożyć deklarację przez internet?
Wejdź na stronę www.zone.gunb.gov.pl, naciśnij na stronie głównej >złóż deklarację< wypełnij ją i wyślij. By złożyć deklarację przez Internet musisz mieć profil zaufany albo podpis elektroniczny.

Co jeśli nie złożysz deklaracji?
Za brak złożenia deklaracji będzie grozić grzywna, która jest wymierzana na zasadach ogólnych Kodeksu wykroczeń.

A jeśli jest dwóch współwłaścicieli nieruchomości?
W przypadku złożenia deklaracji tylko przez jednego ze współwłaścicieli należy uznać spełnienie tego obowiązku odnoszącego się przecież do budynku.

Jeśli jesteś członkiem Spółdzielni Mieszkaniowej lub twoja wspólnota ma zarządcę – zrobią to za Ciebie!

Celem stworzenia centralnej bazy (tj. CEEB – Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków) jest poprawa jakości powietrza – likwidacja głównej przyczyny zanieczyszczeń – emisji substancji powodujących smog. CEEB będzie ważnym narzędziem wspierającym wymianę starych kotłów grzewczych, będzie również miejscem gdzie dostępne będą informacje na temat wszystkich programów finansowania wymiany pieców.

Dzięki szczegółowym danym o budynkach będziemy wiedzieć o wiele więcej na temat sytuacji w mieszkalnictwie. CEEB stanowić będzie również narzędzie dla organów administracji centralnej i samorządowej do realizacji polityki niskoemisyjnej.

Dla obywateli zostaną uruchomione usługi, które przyczynią się do poprawy stanu technicznego budynków w zakresie bezpieczeństwa, np. zamówienie przeglądu kominiarskiego czy inwentaryzacji budynku. Celem zbierania informacji o budynkach jest stworzenie kompletnej bazy danych, na podstawie której gmina będzie mogła wnioskować o fundusze w celu poprawy jakości powietrza.

Odpowiedzi na więcej pytań można znaleźć na stronie https://zone.gunb.gov.pl/ – znajdziesz odpowiedź lub dzwoniąc do Urzędu Miejskiego – tel. 76 7265 510 i 76 7265 539.