Tylko dwa tygodnie zostały na wysłanie do ZUS wniosku o wypłatę szkolnej wyprawki w ramach programu “Dobry start”. Pieniądze z programu “Dobry Start” są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.

Od 1 lipca do 30 listopada można składać wnioski o wyprawkę szkolną w wysokości 300 zł z programu “Dobry Start”. W tym roku wniosek o wypłatę można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną – za pomocą portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.

– Według naszych najnowszych danych ZUS wypłacił już blisko 1,3 mld zł na 4,3 mln dzieci w ramach programu “Dobry Start” – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – Tylko w naszym regionie na konta rodziców popłynęło ponad 88 mln złotych – dodaje rzeczniczka.

Według ZUS, zdecydowana większość wniosków została obsłużonych przez automat. Świadczenie z programu Dobry Start przysługuje raz w roku na dziecko uczące się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami.

Każda osoba, która złoży wniosek o wypłatę z programu “Dobry Start” (także przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia), znajdzie wszystkie informacje na temat tego wniosku i jego obsługi na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu). Na portalu PUE ZUS znajdzie się też cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).

Pieniądze z programu “Dobry Start” są wypłacane wyłącznie na rachunek bankowy.