Dwa miliony pięćset tysięcy zł na realizację zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego.  Głogowianie od 1 lipca do 31 sierpnia mogą składać swoje propozycje w Urzędzie Miejskim.

Głogowianie od wielu już lat, od 2014 roku, korzystają z możliwości jakie daje Budżet Obywatelski. Realizują zadania, które  wpływają na poprawę bezpieczeństwa, estetykę czy rekreację na osiedlu, na którym mieszkają. W tym roku, po raz kolejny mają szansę zaplanować zmiany w swoim otoczeniu, które będzie można zrealizować w przyszłym roku. Na 2023 rok miasto przeznaczyło 2,5 mln zł na realizację zadań w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zadania inwestycyjne nie mogą przekraczać 200 tys. zł, natomiast tzw. miękkie 10 tys. zł.

– Mieszkańcy miasta po raz kolejny mogą zadecydować, co można zrobić w ich najbliższym otoczeniu, w mieście – mówi Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa. – Przypominam, że każdy projekt realizowany w ramach Budżetu Obywatelskiego na terenie gminy musi być ogólnodostępny- dodaje prezydent.

W regulaminie dot. BO na 2023 roku wprowadzona została zmiana, która może przyczyni się do zwiększenia szansy na realizację projektów składanych przez głogowian.   

– W tym roku miejskie jednostki organizacyjne nie mogą składać wniosków do Budżetu Obywatelskiego – mówi Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa.

Głogowianie od 1 lipca do 31 sierpnia mogą składać wnioski w Urzędzie Miejskim. Od 1 lipca  rozpocznie pracę zespół konsultacyjny, który będzie weryfikował składane wnioski. Weryfikacja wniosków potrwa do 31 września. 14 września poznamy projekty, które poddane będą głosowaniu. Głosowanie potrwa od 2 listopada do 25 listopada. Do 16 grudnia poznamy wyniki i projekty, które realizowane będą w 2023 roku.