Pracownicy Zakładu nie telefonują, a tym bardziej nie odwiedzają klientów w domach. Wszyscy, którzy są zainteresowani jakimikolwiek sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych czy prowadzenia własnej działalności mogą korzystać z całkowicie bezpłatnych konsultacji bezpośrednio w salach obsługi bądź za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS. Policja i ZUS organizują wspólną akcję.

Dni seniora to nie tylko okazja żeby najstarszych klientów ZUS zaprosić do konsultacji z ekspertami Zakładu w zakresie rent i emerytur, ale także rozmowy o bezpieczeństwie.

– Niekiedy w domach naszych seniorów pojawiają się obce osoby, które podszywają się pod pracowników ZUS i oferują pomoc np. przy wypełnieniu wniosku o jakąś wypłatę czy. Proszą o wypełnienie dokumentów – mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. –Gdy senior jest zajęty wypełnianiem dokumentów z jego mieszkania znikają pieniądze lub cenne rzeczy, niekiedy chodzi o wyłudzenie danych osobowych lub próbę zmiany numeru konta, na które przelewamy np. rentę –dodaje rzeczniczka.

Wspólne akcje policji i ZUS uświadamiają seniorom jak ważne jest dbanie o w własne bezpieczeństwo i ochrona ich danych osobowych.

– Zawsze zachęcamy emerytów żeby zakładali konta w banku, na które będzie przelewana ich emerytura, bo to najbezpieczniejszy sposób ochrony własnych pieniędzy i terminowość ich otrzymywania – mówi Iwona Kowalska-Matis.

Rzeczniczka podkreśla, ze wspólna akcja policjantów i pracowników ZUS jest organizowana w całej Polsce w ramach corocznych Dni Seniora.

  • Legnica

Trzy październikowe poniedziałki – 17, 24 i 31 października w sali Obsługi Klientów ZUS przy ul. Władysława Grabskiego 26 od godziny 11.00 do 12.00.

ZUS przypomina i jednocześnie ostrzega wszystkich ubezpieczonych, że pracownicy Zakładu nie telefonują, a tym bardziej nie odwiedzają klientów w domach. Wszyscy, którzy są zainteresowani jakimikolwiek sprawami z zakresu ubezpieczeń społecznych czy prowadzenia własnej działalności mogą korzystać z całkowicie bezpłatnych konsultacji bezpośrednio w salach obsługi bądź za pośrednictwem Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod numerem: (22) 560 16 00. Osoby, które posiadają indywidualne konto na platformie usług elektronicznych ZUS (PUE ZUS) informacje mogą uzyskać także online bez konieczności wychodzenia z domu.

ZUS sprawy z klientami załatwia listownie lub w placówkach Zakładu, a także poprzez wspomniany wyżej – uwierzytelniony profil na platformie usług elektronicznych. Także osobiste odwiedzenie klientów przez pracowników ZUS w ich domach jest wyjątkowo rzadkie. Dotyczy to tylko sytuacji, gdy przeprowadzana jest kontrola wykorzystania zwolnień lekarskich. Pozostałe wizyty pracowników Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w domu klienta poprzedzane są pisemną informacją.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych prosi o daleko idącą ostrożność. Jeżeli ktokolwiek ma wątpliwości, co do otrzymanych informacji czy tożsamości osoby podającej się za pracownika ZUS-u, powinien skontaktować się z najbliższą placówką ZUS-u lub z Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS pod nr tel. 22 560 16 00 lub zawiadomić policję.