Do Szkoły Podstawowej nr 2 w Głogowie przyjechali native speakerzy z Chin, Brazylii i Indii. Ta pierwsza akcja ma przetrzeć szlaki i zachęcić inne placówki do zainteresowania się taką formą edukacyjną. Dzieci mają okazję szlifować swoje umiejętności komunikacji w języku angielskim.

Rodzice i nauczyciel ze SP nr 2 postanowili urozmaicić naukę języka angielskiego w szkole, rozszerzyć formę edukacji i tym samym zachęcić dzieci do większego zainteresowania się nauka tego języka. W celu osiągnięcia stawianych celów nawiązali współpracę z organizację studencką AIESEC. Dzięki współpracy do naszego miasta z Chin, Brazylii i Indii przyjechali wolontariusze native speakerzy. Będą w Głogowie 7 dni. Zajęcia prowadzone przez nich przeznaczone są dla uczniów klas 4-6. Dzieciom z młodszych klas wolontariusze przygotowali bardziej dostępną formę nauki, poprzez zabawę.

– Cała akcja jest częścią projektu International Kindergarden organizowanego przez największą międzynarodową organizację studencką AIESEC, która współpracuje m.in. z Organizacją Narodów Zjednoczonych – mówi Daniel Chrzanowski, nauczyciel języka angielskiego w SP nr 2. – Celem pobytu wolontariuszy w naszej szkole jest promocja języka angielskiego. Studenci z Chin, Brazylii i Indii przedstawiają kulturę i tradycje swoich krajów podczas interaktywnych prezentacji. Przeprowadzają też pogadanki i konwersacje z uczniami starszymi, natomiast z młodszymi dziećmi prowadzą angielskojęzyczne gry i zabawy.

Środki na sfinansowanie akcji pochodzą z funduszy zebranych przez Radę Rodziców, które zgodnie już z tradycją przeznaczane są między innymi na atrakcyjne projekty edukacyjne. Taką atrakcyjną formą jest edukacja dzieci z udziałem native speakerów. 

– Dzieci oprócz nauki języka będą mogły zapoznać się z innymi często egzotycznymi kulturami – mówi Paweł Chruszcz Przewodniczacy Rady Rodziców w SP nr 2.

Przewodniczący Rady Rodziców zapewnia , że projekt kontynuowany będzie w przyszłym roku. Rodzice i nauczyciele w SP nr 2 realizują także inne projekty, które rozwijają umiejętności posługiwania się językiem angielskim. W szkole z ich inicjatywy powstały już tzw. angielskie schody. Na każdym stopniu napisane są różne wyrażenia w dwóch językach, po angielsku i polsku.

– W przyszłości planujemy rozwój biblioteki języka angielskiego dla dzieci – dodaje Paweł Chruszcz.

Zdjęcie: SP nr 2