W Urzędzie Gminy Żukowice Wójt Gminy Krzysztof Wołoszyn podpisał umowy z mieszkańcami gminy na dofinansowanie kosztów usuwania wyrobów zawierających azbest. Planuje się usunąć około 17,17 Mg wyrobów zawierających ten minerał.
Dofinansowanie, zgodnie z umową, dotyczyć będzie pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia zdemontowanych wyrobów azbestowych. Nie będzie natomiast obejmować zakupu i wykonania nowego pokrycia dachowego.
– Celem przedsięwzięcia jest nie tylko przyspieszenie tempa usuwania azbestu z terenu Gminy Żukowice, ale przede wszystkim zapewnienie ich bezpiecznego i prawidłowego usuwania, transportu oraz unieszkodliwienia – mówi Krzysztof Wołoszyn Wójt Gminy Żukowice.
Realizacja zadania na terenie gminy będzie możliwa dzięki pozyskaniu środków finansowych z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Wartość zadania to kwota ok. 11.500,00 zł, z czego ze strony WFOŚiGW we Wrocławiu gmina uzyskała dofinansowanie w wysokości ok. 8.000, 00 zł
W ramach zadania planuje się usunąć około 17,17 Mg wyrobów zawierających azbest.
– Szacunkowa ilość planowanych do usunięcia wyrobów może ulec zmianie, gdyż została opracowana na postawie wniosków mieszkańców oraz prowadzonej bazy azbestowej. Wykonawcą zadania jest lubińska firma: „7A” Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe Władysław Bakinowski – mówi Krzysztof Wołoszyn Wójt Gminy Żukowice.