Gmina czeka na wnioski dot. usuwania azbestu. WFOŚiGW pokryje 70% kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, natomiast pozostałe 30% kosztów dla osób fizycznych zostanie sfinansowane z budżetu Gminy Żukowice.
Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu ogłosił konkursowy nabór wniosków związanych z usuwaniem azbestu na rok 2020. W przypadku otrzymania środków finansowych przez Gminę Żukowice, w ramach konkursu WFOŚiGW pokryje 70% kosztów związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest, natomiast pozostałe 30% kosztów dla osób fizycznych zostanie sfinansowane z budżetu Gminy Żukowice.
– Gmina nie będzie finansować 30% kosztów osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Dofinansowanie będzie dotyczyć pokrycia kosztów demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia odpadów zawierających azbest. Właściciel nieruchomości sam pokrywa koszty wykonania nowego pokrycia dachowego – mówi Krzysztof Wołoszyn Wójt Gminy Żukowice.
Z uwagi na ogłoszenie na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2 Urząd Gminy Żukowice działa w ograniczonym zakresie – tj. w trybie wewnętrznym, co uniemożliwia osobiste składanie wniosków. Wnioski należy złożyć do 30 kwietnia 2020 r. w formie skanu, za pośrednictwem poczty elektronicznej: gmina@zukowice.pl. Nie jest przy tym wymagany podpis elektroniczny.
Oryginały wniosku można zostawić w skrzynce znajdującej się przy wejściu do Urzędu lub przesłać tradycyjną pocztą na adres Urząd Gminy Żukowice, Żukowice 148, 67-231 Żukowice. Do wniosków należy dołączyć: dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystywania oraz ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest i oświadczenie o rodzaju budynku.