Powstaną nowe przystanki kolejowe , w pobliża osiedla Piastów Śląskich (ul. Żarkowska) oraz w obrębie Starego Miasta – “Głogów Stare Miasto” (ul. Piotra Skargi). Czas przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Głogowem dla pociągów pospiesznych szacowany będzie na około 50 min, a dla pociągów regionalnych około 70 min.
Prezydent Miasta Rafael Rokaszewicz spotkał się z przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Tematem spotkania była modernizacja linii kolejowej „nadodrzanka”.
– To kolejne już spotkanie dotyczące modernizacji linii kolejowej “nadodrzanki” (C-E59 odcinek Grabiszyn – Rzepin). Celem spotkania było przedstawienie przez PKP PLK S.A. stanu zaawansowania i założeń remontu linii – mówi Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa.
Obecnie trwa opracowywanie dokumentacji przedprojektowej, które zakończy się w pierwszym półroczu tego roku.
– W ramach inwestycji na stacji Głogów przebudowany zostanie układ stacyjny wraz z peronami. Ponadto przy ul. Towarowej planowana jest budowa parkingu P&R oraz centrum przesiadkowego. Zależy nam na skoordynowaniu naszych prac – mówi Rafael Rokaszewicz Prezydent Głogowa.
W ramach zadania powstaną nowe przystanki kolejowe – w pobliża osiedla Piastów Śląskich (ul. Żarkowska) oraz w obrębie Starego Miasta – “Głogów Stare Miasto” (ul. Piotra Skargi). Jednocześnie w ramach inwestycji przewiduje się przeprowadzenie generalnego remontu estakady przy ul. Nadbrzeżnej i Nadodrzańskiej oraz przebudowę infrastruktury technicznej, w tym mostków.
Zgodnie z założeniami prędkość maksymalna pociągu na zmodernizowanej trasie będzie wynosić 160 km/h, a czas przejazdu pomiędzy Wrocławiem a Głogowem dla pociągów pospiesznych szacowany będzie na około 50 min, a dla pociągów regionalnych około 70 min.
Zakończenie inwestycji na odcinku Głogów – Wrocław planuje się w 2026 roku.