Oszuści wysyłają emaile do emerytów, rencistów, przedsiębiorców, klientów ZUS z informują o konieczności uregulowania niezapłaconych składek. ZUS przestrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile i ich nie otwierać. Korespondencja tego typu ma, bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Maile wysyłane z adresu imitującego prawdziwą domenę ZUS to najnowsza forma oszustwa. Niektórzy z klientów w ostatnich dniach otrzymali maile z informacją m.in. o niedopłacie składek i konieczności jej uregulowania w ciągu 24 h dlatego ZUS przypomina, że drogą mailową nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach ani żądaniach zapłaty. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresu: alert@zus.pl
– Ten adres jest wizualnie praktycznie identyczny z naszym firmowym, ale jest to typowe, informatyczne oszustwo – przestrzega Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. – My nie wysyłamy mailem do klientów żadnych informacji o rozliczeniach składek ani wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach – wyjaśnia Iwona Kowalska-Matis
Rzeczniczka wyjaśnia, że drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu.
– Jeżeli ktoś nie ma swojego indywidualnego konta na naszej platformie PUE ZUS wtedy nie ma najmniejszej możliwości żeby dostał maila z ZUS – mówi Iwona Kowalska-Matis.
Rzeczniczka przestrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, ani nie otwierać zawartych w korespondencji załączników. Korespondencja tego typu ma, bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera lub uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
Zawsze, gdy ktoś z klientów ma wątpliwości, co do nadawcy otrzymanej korespondencji, powinien się skontaktować z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl