Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie w czerwcu rozpocznie pierwszy nabór kandydatów na studia II stopnia (magisterskie, 2-letnie uzupełniające) na kierunku PIELĘGNIARSTWO.
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Głogowie od czerwca prowadzić będzie nabór na dwuletnie , uzupełniające studia magisterskie na kierunku pielęgniarstwo. Zgodę na uruchomienie studiów magisterskich na tym kierunku wyraziło Ministerstwo Zdrowia oraz Ministerstwo Edukacji i Nauki. Oba resorty bardzo wnikliwie weryfikowały wniosek uczelni. Ostatecznie głogowska uczelnia uzyskała bardzo wysoką ocenę programu kształcenia i jego efektów, kadry i bazy dydaktycznej oraz współpracy z Głogowskim Szpitalem Powiatowym.
– Ogromnie cieszę się, że mimo trudności, jakie stanęły nam wszystkim na drodze, już w czerwcu rozpoczniemy nabór na studia magisterskie na pielęgniarstwie. Cieszy mnie to tym bardziej, że na tę widomość czekało także wielu naszych studentów i ubiegłorocznych absolwentów tego kierunku – mówiła dr Katarzyna Rusak Rektor PWSZ w Głogowie .
– Gratuluję Pani Rektor i Pani Dyrektor Instytutu Medycznego tego sukcesu. Wiem ile wysiłku kosztowało przygotowanie tego kierunku. Cieszę się, że uczelnia uzyskała zgodę i deklaruję dalszą współpracę naszego szpitala z uczelnią – powiedział Edward Schmidt prezes Głogowskiego Szpitala Powiatowego.
– Podjęcie studiów II stopnia, to kolejny etap rozwoju zawodowego, kończącego się zdobyciem tytułu magistra pielęgniarstwa. Studia II stopnia przygotowują studentów do rozwoju praktyki pielęgniarskiej, prowadzenia badań naukowych, wdrażania podstawowej i specjalistycznej opieki pielęgniarskiej czy też wprowadzania nowych metod i technik poprawiających jakość opieki pielęgniarskiej. Dyplom magistra jest niezbędny do tego, by pielęgniarka mogła objąć stanowisko zarządcze czy też nauczać zawodu – mówi mgr Dorota Milecka, Dyrektor Instytutu Medycznego PWSZ w Głogowie.
Zgodnie z Ustawą o zawodach pielęgniarki i położnej art.4.1 -4.2. absolwenci przygotowani są m.in. do podejmowania pracy w specjalistycznych oddziałach i pracowniach np. pracowni endoskopowej, stacji dializ; posiadają umiejętności niezbędne do prowadzenia promocji zdrowia i edukacji pacjentów; przygotowani są do zadań związanych z zarządzaniem w pielęgniarstwie; nauczania zawodu pielęgniarki, podejmowania zadań związanych z doskonaleniem zawodowym pielęgniarek oraz prowadzenia prac naukowo-badawczych w zakresie pielęgniarstwa.