Dodzwonić się do centralnej rejestracji w głogowskim szpitalu to nie lada wyzwanie, tak twierdzi jedna z głogowianek, która chciał telefonicznie zarejestrować swoją mamę do poradni. Rzeczniczka szpitala zapewnia, że nie ma problemu z rejestracją. Wyjaśnia, że pracownice w rejestracji poza rejestrowaniem pacjentów mają mnóstwo innych obowiązków związanych w obsługą kolejek oczekujących, które wymagają skupienia, regularności i niestety są czasochłonne.
Pani Alina kilka godzin, od rana do około godz. 14, dzwoniła do centralnej rejestracji w głogowskim szpitalu, aby ustalić swojej mamie termin wizyty w poradni. Niestety bezskutecznie. Nikt nie odbierał telefonu. Następnego dnia wzięła wolne w pracy i poszła do szpitala.
– Idąc do szpitala po drodze ponownie dzwoniłam do rejestracji. Miałam nadzieję, że się dodzwonię, jednak się nie udało – mówi pani Alina. – Przed okienkami stały trzy osoby. W rejestracji, za okienkiem były dwie panie, żadna jednak nie odbierała telefonu. Wzięłam numerek i czekałam prawie pół godziny na przyjęcie. Jednak o ile byłoby mi łatwiej, gdybym mogła zarejestrować mamę telefonicznie – dodaje kobieta.
Zapytaliśmy rzeczniczkę szpitala, jaki jest problem z dodzwonieniem się do Centralnej Rejestracji? W odpowiedzi na nasze zapytanie otrzymaliśmy wyjaśnienie, iż pracownicy Centralnej Rejestracji obsługują zgłoszenia telefoniczne (nr tel 76 837 33 84 i 76 837 33 48, rejestrują pacjentów zgłaszających się osobiście oraz zgłaszających się drogą internetową.
Ponadto w Centralnej Rejestracji:
- weryfikowane są skierowania nadchodzące drogą elektroniczną,
- kompletuje się skierowania i listy przyjęć dla poszczególnych poradni, pracowni i oddziałów – czynność tą wykonuje się codziennie,
- monitorowane są błędy w kolejkach oczekujących na przyjęcie i koryguje się ewentualne błędy w eksporcie tych danych do NFZ,
- zamykane są listy oczekujących na świadczenie w systemie NFZ,
- udzielane są informacje dotyczące pracy wszystkich jednostek udzielających świadczeń w szpitalu,
- kompletuje się dokumentację dla lekarza do przyjęcia pacjentów w programach profilaktycznych,
- rejestrowani są do kolejek do poszczególnych poradni pacjenci wychodzący ze szpitala (rejestracja na wizyty poszpitalne – na podstawie list pacjentów przekazywanych bezpośrednio przez oddziały)
- przyjmuje się wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej
- kompletuje się kopie dokumentacji medycznej (pobranie oryginałów z archiwum lub bezpośrednio z komórki realizującej świadczenie, wykonuje się kopie, potwierdza zgodność na każdej stronie, itd.) i przygotowuje do wydania osobie wnioskującej.
– Dla osoby postronnej ww. czynności nie zawsze są oczywiste. Pracownicy Rejestracji poza rejestrowaniem pacjentów oczekujących przy „okienku” mają mnóstwo innych obowiązków związanych w obsługą kolejek oczekujących, które wymagają skupienia, regularności i niestety są czasochłonne – mówi Ewa Todorov Kierownik Działu Zarządzania Jakością i Rzecznik Prasowy głogowskiego szpitala.