Szycie maseczek 10 tys. zł, zakup maseczek wszystkich typów, filtry, kombinezony, rękawiczki, okulary ochronne ponad 500 tys. zł, środki dezynfekujące wszystkich rodzajów ponad 40 tys. zł, paczki dostarczane przez MOPS osobom samotnym, nie posiadającym wsparcia rodziny będącym na kwarantannie lub w izolacji domowej ponad 15 tys. zł, to tylko część wydatków, które Gmina Miejska Głogów poniosła w związku z epidemią koronawirusa.
Począwszy od 6 marca 2020 roku pracownicy Urzędu Miejskiego i podległych jednostek realizowali zadania związane z pandemią koronawirusa. Uczestniczyli w posiedzeniach Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, gdzie omawiano przewidywany rozwój sytuacji, określono i doprecyzowano sposoby łączności i przepływu informacji pomiędzy podmiotami w sytuacji utrudnionego lub niemożliwego kontaktu osobistego. 6 marca uruchomiono Dyżur Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Celem dyżuru jest przyjmowanie wszelkich informacji pochodzących ze struktur Zarządzania Kryzysowego poziomu wojewódzkiego, powiatowego oraz gminnego oraz przekazywanie zwrotne wszelkich pism Prezydenta do tych organów. Dyżur centrum funkcjonuje nieprzerwanie do chwil obecnej całodobowo w sobotę, niedzielę oraz w czasie świąt. W Miejskim Planie Zarządzania Kryzysowego dokonywano zakupów sprzętu ochronnego na potrzeby gminy oraz wskazanych przez Prezydenta Miasta służb współpracujących z gminą (na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańców). W pierwszych tygodniach pandemii miasto było często jednym dostarczycielem środków ochrony osobistej dla jednostek pomocowych i bezpieczeństwa. Dostarczano maseczki ochronne, przyłbice, rękawiczki, płyny dezynfekcyjne oraz innych niezbędne asortymenty sprzętu, szczególnie w czasie, gdy jednostki miały utrudniony dostęp do takiego sprzętu. Na potrzeby zabezpieczenia ciągłości działań zostały zorganizowane miejsca noclegowe dla osób bezdomnych mających podlegać kwarantannie, a także całodzienne wyżywienie dla żołnierzy Wojska Obrony Terytorialnej realizujących zadania na obszarze gminy. Zorganizowano system dostaw żywności dla osób starszych pozostających w domu (wspólnie z MOPS, Wojskami Obrony Terytorialnej, Ochotniczą Strażą Pożarną i Caritas). Miasto prowadziło także akcje odkażania placów zabaw, wiat przystankowych, przycisków sygnalizacyjnych. Zorganizowano wspólną z Caritasem Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej akcję ,,Zupa dla Głogowian”, wolontariusze 3 razy w tygodniu rozwozili zupę dla 50 samotnych seniorów z Głogowa.
Za 78 840 zł. dla Głogowskiego Szpitala Powiatowego sp. z o. zakupiony został aparat do znieczuleń Primus IT z monitoringiem IACS, zawierający respirator. Środki te miały być przeznaczone na „fundusz działkowca” jednak decyzją zarządów ROD, zwrócono się z prośbą o dokonanie takiego zakupu zamiast przyznania dotacji. W grudniu miasto przy współpracy z Caritasem oraz wolontariuszami przekazało 150 paczek świątecznych głogowskim seniorom.
Gmina nie otrzymała środków zewnętrznych z przeznaczeniem na zwalczanie COVID-19. Za pośrednictwem wojewody z zasobów centralnych otrzymano transport maseczek ( 35.000 szt.), środków odkażających ( 1131 opakowań po 5 l ) oraz transport termometrów ( 93 szt.) na rzecz jednostek oświaty. Niektóre jednostki otrzymały także drobne wsparcie z poszczególnych resortów. Najważniejsze wydatki związane ze zwalczaniem COVID-19: Maski wszystkich typów, filtry, kombinezony, rękawiczki, okulary ochronne itp.- 533316,26. Środki dezynfekujące wszystkich rodzajów- 40962,49 + 369,00. Dezynfekcja obiektów na terenie gminy – 56580,00. Wyżywienie żołnierzy Wojsk Obrony Terytorialnej wykonujących zadania na obszarze gminy- 25980,00. Paczki dostarczane przez MOPS osobom samotnym, nie posiadającym wsparcia rodziny będącym na kwarantannie lub w izolacji domowej – 15286,70. Wyposażenie mieszkania dla osób izolowanych – 2186,76. Ogłoszenia społeczne dotyczące COVID – 4059,04. Wsparcie sprzętowe Pogotowia Ratunkowego – 11526,08. Dodatkowo : konkurs ofert OPP – szycie maseczek 10.000 zł a zakup urządzenia do znieczuleń (wraz z respiratorem) dla szpitala – 78 840 zł .