OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dodzwonić się do centralnej rejestracji w głogowskim szpitalu to nie lada wyzwanie, tak twierdzi jedna z głogowianek, która chciał telefonicznie zarejestrować  swoją mamę do poradni. Rzeczniczka szpitala zapewnia, że nie ma problemu z rejestracją. Wyjaśnia, że pracownice w rejestracji poza rejestrowaniem pacjentów mają mnóstwo innych obowiązków związanych w obsługą kolejek oczekujących, które wymagają skupienia, regularności i niestety są czasochłonne.

Pani Alina kilka godzin, od rana do około godz. 14,  dzwoniła do centralnej rejestracji w głogowskim szpitalu, aby ustalić swojej mamie termin wizyty w poradni.  Niestety bezskutecznie. Nikt nie odbierał telefonu. Następnego dnia wzięła wolne w pracy i poszła do szpitala.

– Idąc do szpitala po drodze ponownie dzwoniłam do rejestracji. Miałam nadzieję, że się dodzwonię, jednak się nie udało – mówi pani Alina. – Przed okienkami stały trzy osoby. W rejestracji, za okienkiem  były dwie panie, żadna jednak nie odbierała telefonu. Wzięłam numerek i czekałam prawie pół godziny na przyjęcie. Jednak o ile byłoby mi łatwiej, gdybym mogła zarejestrować mamę telefonicznie  – dodaje kobieta.

Zapytaliśmy rzeczniczkę szpitala, jaki jest problem z dodzwonieniem się do Centralnej Rejestracji? W odpowiedzi na nasze zapytanie otrzymaliśmy wyjaśnienie, iż pracownicy Centralnej Rejestracji  obsługują zgłoszenia telefoniczne  (nr tel 76 837 33 84 i  76 837 33 48, rejestrują pacjentów zgłaszających się osobiście oraz zgłaszających się drogą internetową.

 Ponadto w Centralnej Rejestracji:

  1. weryfikowane są  skierowania nadchodzące drogą elektroniczną,
  2. kompletuje się skierowania  i listy przyjęć dla poszczególnych poradni, pracowni i oddziałów –  czynność tą wykonuje się codziennie,
  3. monitorowane są błędy w kolejkach oczekujących na przyjęcie i koryguje się ewentualne błędy w eksporcie tych danych do NFZ,
  4. zamykane są listy oczekujących na świadczenie w systemie NFZ,
  5. udzielane są informacje dotyczące pracy wszystkich jednostek udzielających świadczeń w szpitalu,
  6. kompletuje się  dokumentację dla lekarza  do przyjęcia pacjentów w  programach profilaktycznych,
  7. rejestrowani są do kolejek  do poszczególnych poradni pacjenci wychodzący ze szpitala (rejestracja na wizyty poszpitalne  –  na podstawie list pacjentów przekazywanych bezpośrednio przez oddziały)
  8. przyjmuje się wnioski o udostępnienie dokumentacji medycznej
  9. kompletuje się kopie dokumentacji medycznej (pobranie oryginałów z archiwum lub bezpośrednio z komórki realizującej świadczenie, wykonuje się kopie, potwierdza zgodność na każdej stronie, itd.) i przygotowuje do wydania osobie wnioskującej.

–  Dla osoby postronnej ww. czynności nie zawsze są oczywiste. Pracownicy Rejestracji poza rejestrowaniem pacjentów oczekujących przy „okienku” mają mnóstwo innych obowiązków związanych w obsługą kolejek oczekujących, które wymagają skupienia, regularności i niestety są czasochłonne –  mówi  Ewa Todorov Kierownik Działu Zarządzania Jakością i Rzecznik Prasowy głogowskiego szpitala.