Głogowska policja ostrzega przed oszustami działającymi metodą „na pracownika banku”. Do głogowskiej komendy zgłosiła się 45-latka, która padła ofiarą oszustów. Kobieta straciła blisko 100 000 złotych.

Oszustwo „na pracownika banku” to kolejna metoda stosowana przez przestępców.  Schemat działania tą metodą jest zazwyczaj bardzo podobny. Oszuści dzwonią do swojej ofiary, podając się za pracowników banku i informują, że jej pieniądze są zagrożone. Warunkiem uratowania zagrożonych oszczędności jest przelanie ich na podane „bezpieczne konto” lub logowanie do konta swojego banku poprzez przesłane przez przestępców linki czy też generowanie kodów zatwierdzających wypłaty. Często także oszuści, podając się za pracowników banku, informują, że ktoś próbuje wziąć kredyt na dane osoby, z którą właśnie się kontaktują.

– Tym razem ofiarą oszustów padła 45-letnia głogowianka. Do kobiety zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku, informując, że ktoś na jej dane próbuje wziąć kredyt. Aby wykryć sprawcę, 45-latka dała się namówić fałszywemu pracownikowi banku na wzięcie kredytu w wysokości 100 tysięcy złotych. Następnie zgodnie z poleceniem oszustów wypłaciła pieniądze z konta i wpłaciła je w bankomacie za pomocą podawanych przez przestępców kodów BLIK. Pieniądze miały zostać wpłacone na tzw. bezpieczne konto, po czym kredyt miał zostać anulowany. Niestety, kobieta straciła blisko 100 000 złotych – mówi st. sierż. Natalia Szymańska oficer prasowy
Komendanta Powiatowego Policji w Głogowie.

Policja apeluje o zachowanie ostrożności i rozwagi. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, aby uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i skontaktować się z konsultantem swojego banku, aby zweryfikować informację. Często w takich sytuacjach oszukani ludzie działają pod wpływem presji, emocji i strachu. Pamiętajmy, że pracownicy banku nigdy nie proszą o wypłacenie pieniędzy i dokonanie transakcji na inne konto lub wpłaty środków w bankomacie.

O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy natychmiast należy informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.