2,5 mln zł urząd miasta przeznaczył na projekty zgłaszane przez mieszkańców Głogowa w ramach Budżetu Obywatelskiego. Termin składania wniosków mija 30 czerwca.
Rozpoczęła się już kolejna edycja Budżetu Obywatelskiego. Głogowianom do dyspozycji urząd miasta zarezerwował w budżecie 2,5 mln zł. Środki te zgodnie z regulaminem budżetu zostaną przeznaczone na projekty inwestycyjne i nieinwestycyjne. Miasto został podzielone na 4 okręgi. Piąty okręg to tzw. projekty ogólnomiejskie.
– 2,5 mln zł to bardzo dużo, jeśli chodzi o wykonie zadań z punktu widzenia mieszkańców, najważniejszych w ich najbliższym otoczeniu – mówi Rafael Rokaszewicz, Prezydent Miasta Głogowa. – Od 22 maja do 30 czerwca można zgłaszać projekty.
Od 22 maja do 1 września urzędnicy będą weryfikować zgłoszone projekty.
– Musimy sprawdzić między innymi zgodności z planami miejscowymi, kosztorysy i własności działek – wyjaśnia Prezydent Miasta Głogowa.
Od 18 września do 22 października sporządzona zostanie baza projektów zweryfikowanych. Do 27 października będzie można głosować w formie papierowej lub elektronicznej wchodząc na stronę www.glogow.pl/obywatel. Tam publikowane są wszystkie informacje dotyczące Budżetu Obywatelskiego. Wnioski w formie papierowej można składać w Ratuszu i Biurze Obsługi Mieszkańca w głogowskiej galerii.
Zdjęcia: Urząd Miasta Głogów