PKP PLK podpisało umowę na wykonanie projektu oraz przeprowadzenie prac na torze nr 1 na odcinku Głogów-Grębocice. Zakończenie przewidziane jest w IV kwartale 2018 r.

Na trasie Wrocław – Głogów linia nr 273 tzw. Nadodrzanka, w ubiegłym roku zakończone zostały prace remontowe toru numer 2 na odcinku Rudna Gwizdanów – Głogów. W czerwcu br. zakończono prace na torze numer 1. na odcinku Rudna Gwizdanów – Grębocice. W tym miesiącu ruszą prace na odcinku Grębocice – Głogów oraz Wołów – Małowice Wołowskie.

-Cieszy mnie to, iż zabiegi mające na celu usprawnienie komunikacji z Głogowem przynoszą efekty. Połączenie Głogowa z Wrocławiem i Legnicą ułatwi życie mieszkańcom Zagłębia Miedziowego – mówi Wojciech Zubowski, Poseł na Sejm RP.

Na remont linii na odcinkach Wołów – Małowice Wołowskie oraz na odcinku Grębocice – Głogów podpisana została już umowa z wykonawcą, konsorcjum firm Infra Silesia, Transkol. W sierpniu ruszą prace budowlane. Zakres prac na linii obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenia robót budowlanych w torze nr 1 na tych odcinkach.

– Zasadniczy zakres robót związany jest z kompleksową wymianą torów – mówi Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.- Zostaną zamontowane nowe szyny, podkłady, będzie oczyszczona i uzupełniona podsypka tłuczniowa. Zakres prac obejmuje modernizację urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów.

W ramach zadnia przebudowanych zostanie 7 peronów między innymi w Grębociach. Perony i dojścia do nich będą przystosowane do potrzeb obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania. Perony będą wyposażone w nowe wiaty, siedzenia, tablice informacyjne i inne elementy małej architektury. Poziom peronów, względem toru, będzie wyższy, ułatwiając dostęp do pociągów. Na peronach, dojściach do peronów oraz przejazdach kolejowych zostanie zamontowane nowe oświetlenie, w technologii LED.

-Realizacja projektu pozwoli na poprawę bezpieczeństwa oraz zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej – mówi pracownik PKP PLK. – Głównym efektem będzie likwidacja ograniczeń prędkości i polepszenie jakości usług przewozowych, poprzez skrócenie czasu przejazdu. Tor umożliwi ruch pociągów z maksymalną prędkością do 120 km/godz., towarowych do 100 km/godz.

Wartość tych prac wyniesie 62,5 mln zł. Zakończenie przewidziane jest w IV kwartale 2018 r.

Zdjęcia: PKP PLK Głogów