Prawa konsumencie są łamane. O 60% wzrosła ilość niezadowolonych konsumentów. Skargi dotyczą branży budowlanej, odwołanych lotów i zwrotu środków od przewoźnika, odstąpienia od umowy wycieczki.
Rzecznicy Konsumentów z województwa dolnośląskiego zjechali do naszego miasta na Konferencję Powiatowych i Miejskich Rzeczników Konsumentów. Prelekcje podczas spotkania wygłosili między innymi przedstawiciele Europejskiego Centrum Konsumenckiego z Warszawy, Stowarzyszenie Aquila z Wrocławia oraz ESKY.pl z Katowic.
– Spotkaliśmy się w Głogowie, aby omówić zasady naszej współpracy, wpływu koronowirusa na naszą sytuację i jak się to odbija na prawach konsumenta i naszym funkcjonowaniu – powiedziała Anna Myrczek, prawnik Europejskie Centrum Konsumenckie z Warszawy. – Część praw konsumentów jest ograniczana. Firmy są mniej skłonne aby oddawać pieniądze w dobie kryzysu. Niemniej jednak jeżeli pojawia się jakieś problem staramy się udzielać pomocy. Widzimy bardzo duży wzrost liczny skarg w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
Gabriela Adamus, powiatowy rzecznik konsumentów z Głogowa do listy skarg konsumenckich : odwołane loty, zwrotu środków od przewoźnika, odstąpienia od umowy wycieczki dopisuje także branżę budowlaną. W dobie koronawirusa wzrosła bowiem ilość remontów i zdarzają się konflikty z wykonawcami prac.
nikKonferencja rzeczników zorganizowana przez Europejskie Centrum Konsumenckie z Warszawy, ESKY z Katowic oraz AQUILA Wrocław odbyła się w głogowskiej bibliotece pedagogicznej.