30 proc. umówionych wizyt nie odbywa się, bo klienci rezygnują z nich nie informując o tym ZUS.  Pracownicy ZUS apelują, aby  pamiętać o anulowaniu wizyt, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny, kto do ZUS osobiście przyjść nie może.

W październiku Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadził e-wizyty dzięki którym klienci mogą umówić się z ekspertem na zdalną konsultację. Od 4 listopada e-wizyta jest dostępna we wszystkich placówkach ZUS. We Wrocławiu w ciągu pierwszego tygodnia funkcjonowania e-wizyt klienci umówili się na 162 spotkania z konsultantem ZUS. Średni czas trwania rozmowy wynosi 10 minut. Klienci załatwiają online najczęściej sprawy związane z  emeryturami, rentami i zasiłkami.

– Tylko wciągu jednego październikowego tygodnia w całej Polsce zarezerwowano 1122 e-wizyty w ZUS. Nasi eksperci byli gotowi na każdą z nich. Jednak w przypadku 350 e-wizyt nie pojawili się na nich nasi klienci. Tylko, co szósta z nich zrezygnowała w naszym systemie z e-wizyty –mówi Iwona Kowalska-Matis regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.

Każdy, kto zarezerwuje e-wizytę dostaje link do rezygnacji na wypadek gdyby klientowi coś wypadło, albo już jej nie potrzebuje.

– Warto o tym pamiętać i niepotrzebne wizyty anulować, ponieważ w tym czasie z usług Zakładu może skorzystać ktoś inny, kto do ZUS osobiście przyjść nie może – apeluje rzeczniczka.

Pierwsze e-wizyty w ZUS ruszyły 19 października w siedmiu oddziałach: trzech w Warszawie, w dwóch w Poznaniu, w Krakowie i we Wrocławiu. Od 4 listopada można je już umówić w całej Polsce.

Dzień przed spotkaniem klient ZUS otrzymuje SMS-a z przypomnieniem o e-wizycie – na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, otrzyma mail z linkiem. Po kliknięciu w link nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS.

Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here