Gmina Polkowice sfinansowała zakup 13. urządzeń do dekontaminacji, czyli oczyszczania powietrza z groźnych bakterii, wirusów oraz grzybów. Urządzenia trafiły do przedszkoli i żłobków. Urządzenia trafiły również  do Polkowickiego Przedsiębiorstwa Komunalnego, straży miejskiej, zakładu komunikacji miejskiej oraz urzędu gminy. Osiemnaście takich urządzeń, od początku października, dba o powietrze w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych. 

Trzynaście urządzeń oczyszczających powietrze trafiło do polkowickich placówek w tym przedszkoli i żłobka. Są one skuteczne w walce z bakteriami i wirusami, dzięki czemu zapewnią większą ochronę zdrowia mieszkańców.

– Zakupiliśmy urządzenia do dekontaminacji, czyli oczyszczania powietrza z groźnych bakterii, wirusów oraz grzybów, aby zapewnić bezpieczeństwo naszym mieszkańcom, w miejscach, w których przebywają większe grupy osób –  wyjaśnia Ewa Kowalik, zastępca burmistrza Polkowic, ds. społecznych. – Postanowiliśmy przekazać te urządzenia do przedszkoli, żłobka oraz naszych jednostek, które obsługują klientów zewnętrznych – dodaje.

Praca urządzeń polega na niszczeniu bakterii i wirusów w każdym rozmiarze dzięki przepuszczeniu ich przez specjalne, niskoenergetyczne pole plazmowe. Są one całkowicie bezpieczne, w żaden sposób nie zagrażają zdrowiu osób przebywających w tym samym pomieszczeniu.

– Skoncentrowaliśmy się na przedszkolach i żłobku, ponieważ tam dzieci uczęszczają na co dzień – mówi burmistrz Kowalik. – Są to urządzenia przenośne, więc mogą służyć zarówno w szatniach, salach zabaw,  jak i w innych pomieszczeniach, w których będą przebywały dzieci – tłumaczy.

Wszystkie urządzenia zostały odebrane przez pracowników jednostek i służą mieszkańcom.

– Bardzo się cieszymy. Urządzenie na pewno nam się przyda. Ułatwi pracę i zapewni bezpieczeństwo nam i naszym podopiecznym – mówi Iwona Świta, pracownik przedszkola Miejskiego nr 4 w Polkowicach.

Oprócz placówek oświatowych urządzenia trafiły również do Polkowickiego Przedsiębiorstwa Komunalnego, straży miejskiej, zakładu komunikacji miejskiej oraz urzędu gminy. Przypomnijmy również, że osiemnaście takich urządzeń, od początku października, dba o powietrze w Polkowickim Centrum Usług Zdrowotnych.  Sprzęt został sfinansowany z budżetu gminy Polkowice.