Rury deszczowe, wir wodny, panel muzyczny. Choć brzmi to tajemniczo, to nazwy kilku zaledwie urządzeń, za pomocą których dzieci mogą zdobywać wiedzę poprzez zabawę. Takie sensoryczne place zabaw stanęły na terenie dwóch polkowickich przedszkoli, numer 2 i 4. Zostały wykonane w ramach Polkowickiego Budżetu Obywatelskiego 2020. Mogą z nich korzystać wszyscy mieszkańcy.

Dziesięć interaktywnych, kolorowych urządzeń, między innymi, wir wodny i rury deszczowe, znajduje się na ścieżce doświadczeń dla małych i dużych na terenie przedszkola numer 2.

– Poprzez dostarczanie różnego rodzaju bodźców: dotykowych, słuchowych czy wzrokowych dziecko ma możliwość rozwijania swoich zmysłów – mówi Krystyna Krzyżaniak, dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 2 „Słoneczko” w Polkowicach.

Drugi, naukowo-sensoryczny plac zabaw powstał na terenie przedszkola numer 4. Postawiono tam jedenaście urządzeń, między innymi, kompas, eko-kuchnię i peryskop. Dodatkowo zamontowano bujaki na sprężynie, huśtawkę i zestaw sprawnościowy.

– Małe dzieci uczą się najlepiej wtedy, kiedy doświadczają – przekonuje Elżbieta Mysuna-Greń, dyrektor Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Misia Uszatka w Polkowicach. – Zamysł był taki, aby sensorycznie i naukowo można było wprowadzić dzieci w świat zabawy – dodaje dyrektorka.

Oba sensoryczne place zabaw powstały w ramach Polkowickiego Budżetu Obywatelskiego 2020.

– Głos mieszkańców zdecydował – podkreśla Łukasz Puźniecki, Burmistrz Polkowic. – Bardzo się cieszę z oddania tych placów sensorycznych, gdyż nauka, zwłaszcza wśród najmłodszych, może się odbywać przez zabawę, czyli nie musi być ani trudna, ani nudna – dodaje burmistrz.

Przy każdym urządzeniu jest tabliczka informacyjna.

Wczoraj odbyły się odbiory obu sensorycznych placów zabaw. Są one ogólnodostępne.