Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie Studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowego dot. Przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36. Termin nadsyłania ofert mija 7 października.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na opracowanie Studium techniczno–ekonomiczno–środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (STEŚ-R) dla przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin.
-Wrocławski oddział GDDKiA ogłosił przetarg na dokumentację niezbędną do przebudowy dróg krajowych nr 94 i 36 na odcinku Wrocław – Lubin. Tym samym coraz bliżej jesteśmy kolejnej inwestycji polepszającej jakość i klasę dróg w naszym regionie. Warto przypomnieć, że cześć inwestycji związanych choćby z rozbudową trasy S3 rząd Prawa i Sprawiedliwości sfinansował bez udziału środków zewnętrznych. Jak będzie w tym przypadku – zobaczymy – mówi Wojciech Zubowski Poseł na Sejm RP.
Dokumentacja STEŚ-R zostanie opracowana w dwóch wariantach. Zakładać będą rozbudowę drogi po śladzie istniejącym lub częściowo po nowym śladzie na fragmentach omijających obszary zurbanizowane, cenne przyrodniczo lub korygujące parametry drogi. Trasa będzie przebiegać przez trzy powiaty: lubiński, legnicki oraz wrocławski.
– W zależności od wybranego wariantu, który zostanie wyznaczony na etapie STEŚ-R, droga zostanie rozbudowana do przekroju 2×2 o parametrach klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Przekrój dróg zostanie zweryfikowany na podstawie analiz i prognoz ruchu opracowanych na etapie STEŚ-R – mówi Magda Szumiata z GDDKiA Wrocław.
W ramach inwestycji planowana jest budowa obwodnic wybranych miejscowości oraz węzłów, rozbudowa bądź przebudowa istniejących skrzyżowań. Powstaną chodniki, drogi rowerowe, zatoki autobusowe oraz przejścia dla pieszych. Przewiduje się budowę elementów ochrony środowiska, kanałów technologicznych, oświetlenia drogowego oraz elementów bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD).
W ramach zadania zostaną zrealizowane wszelkie prace, które będą wynikać z konieczności przebudowy układu komunikacyjnego DK94 i DK36 oraz połączenia tych dróg z istniejącą siecią.