Poseł Wojciech Zubowski zapewnia, że budowa przeprawy przez Odrę i obwodnicy dla naszego miasta jest jednym z priorytetów. Na bieżąco śledzi postępy dot. tego zadania i kieruje pytania, sugestie mieszkańców do wykonawcy tej inwestycji.
Głogowianie z niecierpliwością Czekaja na ważna dla naszego miasta. Na bieżąco śledzą informacje dotyczące tej inwestycji. Ostatnie informacje z Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [] niewątpliwie potwierdzają, że wszystko idzie zgodnie z zapowiedziami, ale nie znaczy to że nie pojawiają się też nowe wątki. Jednym z takich wątków jest ostateczny przebieg obwodnicy. Do Wojciecha Zubowskiego Posła na Sejm mieszkańcy Gminy Głogów kierują pytania o szczegóły, które nie były znane podczas prowadzonych ponad półtora roku temu konsultacji społecznych.
– W maju br. skierowałem do Generalnej Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad kilka pytań w tej sprawie – mówi Wojciech Zubowski Poseł na Sejm RP.
Pytania skierowane przez posła: „ … Czy przy planowanej inwestycji, zgodnie z sugestiami mieszkańców, możliwe jest:
– Zainstalowanie na całej długości barier/ekranów ograniczających hałas i rozprzestrzenianie szkodliwych związków powstających przy spalaniu paliw płynnych?”- Zgodnie z przeprowadzoną analizą prognozy oddziaływania akustycznego uważa się, że wprowadzenie ekranów akustycznych na całej długości obwodnicy Głogowa jest nieuzasadnione.
– “Wprowadzenie na całej długości zwartego pasa zieleni składającego się z roślin pnących rozmieszczonych przy ekranach oraz zadrzewień tworzących zwarty, nieprzerwany pas zieleni będących rekompensatą utraconych walorów krajobrazowych?”- Zieleń przy obwodnicy Głogowa została zaprojektowana w formie: pasów zieleni izolacyjno-osłonowej; zieleni ozdobnej na rondach i węzłach oraz zieleni przy przejściach dla zwierząt, natomiast dokładne nasadzenia zostaną wskazane na etapie projektu budowlanego wraz z poznaniem szczegółowych rozwiązań projektowych (przebieg dróg dojazdowych, sieci energetycznych czy kanalizacji).
-“Zmiana usytuowania zbiorników na wody opadowe, zwiększające ich odległość od linii zabudowań (ze względu na skupiska komarów mieszczące się w takich zbiornikach)?”- Zmiana lokalizacji zbiorników położonych najbliżej zabudowy mieszkaniowej zostanie poddana ponownej analizie na dalszym etapie projektowania.
-“Dokonania analizy zmiany warunków hydrogeologicznych w oparciu o faktyczny zasięg rozlewisk w rejonie Serbów, z uwzględnieniem istniejących kierunków odprowadzania wody- wprowadzenie dodatkowych przepustów wodnych i rowów odprowadzających wody powodziowe minimalizujące ryzyko zalania nieruchomości na terenie Serbów?”- Na podstawie dotychczas przeprowadzonych analiz stwierdzono, że “parametry projektowanego obiektu na Serbskiej Strudze są wystarczające do zapewnienia jego funkcjonalności”.
– “Wybudowanie kolejnego przejścia dla ludzi przez obwodnicę na wysokości ul. Kościelnej (możliwość przejścia do lasu oraz terenów ekreacyjnych)?”- Wprowadzenie dodatkowego obiektu umożliwiającego przejście do Lasu Serbskiego mieszkańcom Serbów wymaga dodatkowych analiz oraz uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (czekamy na dokładniejsze informacje).
– “Wprowadzenie korekt przebiegu obwodnicy, które pozwolą na ominięcie od strony północnej Lasu Serbskiego zlokalizowanego na działce nr 670/284 oraz ominięcie rozlewiska przy rowie melioracyjnym RSS-3 Struga Serbska obejmującego działki 81/2 i 283, które w dalszej kolejności zwiększają odległość obwodnicy od linii zabudowań i cmentarza?”- Wprowadzenie korekty przebiegu obwodnicy nie jest możliwe ze względu na podjęte działania i decyzje, a całkowite ominięcie Lasu Serbskiego powstrzymuje jego wydłużone ukształtowanie…”
– Na tematy poruszane w odpowiedzi na moje zapytania będę prowadził jeszcze rozmowy z Wójtem Gminy Bartłomiej Zimny oraz z GDDKiA. Tym bardziej, że mam wrażenie, że projektowany przebieg nieco różni się od tego, który poddawany był konsultacjom – mówi poseł Zubowski.