Pięć intensywnych dni uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 spędzili w Wielkiej Brytanii. Nie zgubili się i nie byli głodni. Bardzo dobrze radzili sobie z językiem angielskim.
Grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Głogowie wyjechała do Wielkiej Brytanii. Spędzili pięć intensywnych dni w Londynie i Cambridge zwiedzając najpopularniejsze miejsca, m.in: West minister Abby, Tower of London, White Hall czy miasteczko uniwersyteckie oraz college w Cambridge.
– Dzieci mogły zwiedzić China Town, National Gallery, British Museum, Muzeum Historii Naturalnej, no i zrobić sobie zdjęcia na tle Big Bena – mówi Daniel Chrzanowski nauczyciel języka angielskiego w SP nr 2 i opiekun grupy.
Uczniowie doświadczyliśmy wszystkiego co brytyjskie, od rejsu po Tamizie, przejażdżki piętrowym autobusem Double-Deckerem, poprzez smaki fish and chips, aż po London Eye, z którego podziwiali panoramę miasta.
– Obserwowaliśmy zmianę warty pod Pałacem Buckingham. Nasi uczniowie okazali się być bardzo dobrze zorganizowani, poradzili sobie z projektami językowymi, zagadkami, nie zgubili się w metrze, zamawiali, kupowali i radzili sobie z językiem angielskim głównie dlatego, że musieli – mówi Daniel Chrzanowski nauczyciel języka angielskiego i opiekun grupy.
Wyjazd do Wielkiej Brytanii odbył się w ramach programu łódzkiej firmy Młoda Europa ECM. „… Jako firma Młoda Europa-ECM, z pasją tworzymy i realizujemy różnorodne programy edukacyjne, od ogólnodostępnych dla szkół po spersonalizowane, indywidualnie dostosowane do potrzeb uczestników. Naszym celem jest nie tylko dostarczenie wartościowej wiedzy, ale także stworzenie inspirującego środowiska dla młodych umysłów…”
Zgodnie z programem przygotowanym przez ECM, podczas wyjazdu uczniowie wykonywali serię zadań językowych związanych z odwiedzanymi miejscami w oparciu o jeden z projektów edukacyjnych do wyboru. Ta możliwość dała im realną szansę skonfrontowania swoich umiejętności językowych z językiem używanym przez mieszkańców odwiedzanych miast, a także poszerzenia wiedzy o wybrany temat projektu. Ponadto uczniowie brali udział w zajęciach językowych prowadzonych przez kierownika projektu, a także otrzymali zeszyty językowe do uzupełniania w trakcie wyjazdu.