Na usuniecie azbestu z budynków znajdujących się na terenie Gminy Kotla pozyskano środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu. Akcja trwa już trzy lata. Usunięto 180 ton tego szkodliwego materiału.

Gmina Kotla środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na usuniecie azbestu pozyskała już po raz czwarty. Planowany całkowity koszt realizacji zadania wyniesie 28 812 zł, z czego w 85 % zadania zostanie sfinansowane z dofinansowania. Pozostały udział, to środki własne gminy. Celem całego przedsięwzięcia jest przyspieszenie bezpiecznego i prawidłowego usuwania azbestu z terenu gminy, jego transportu oraz unieszkodliwiania.

– W tym roku planujemy usunąć 50 ton wyrobów zawierających azbest– wyjaśnia Łukasz Horbatowski Wójt Gminy Kotla. – Przez ostatnie trzy lata w wyniku prowadzonych działań usunięto prawie 180 ton szkodliwego materiału– dodaje wójt.

W najbliższym czasie zostanie wybrany wykonawca zadania i rozpoczną się prace.