Ilość klientów MOPS z roku na rok rośnie. Od 1 sierpnia MOPS wprowadza limity przyjęć interesantów. Kolejkomat w dniach przyjęć interesantów, wyda 120 biletów.

Z roku na rok przybywa świadczeń wypłacanych przez MOPS a tym samym rośnie ilość klientów. W minionym roku programy 500+, w tym roku 300+ spowodowały wzrost liczby interesantów o kilkanaście tysięcy. Ich obsługą zajmuje się niewielu pracowników. Gdyby można było ich zatrudnić, nie byłoby gdzie przygotować miejsc pracy. Budynek nie jest z gumy i się nie poszerzy. Na wąskich korytarzach przed biurami czeka czasem kilkudziesięciu interesantów, starszych, młodszych, schorowanych, matki z dziećmi. W pomieszczeniach biurowych, które mają czasem kilkanaście metrów kwadratowych pracują dwie osoby. Dwóch pracowników i dwóch interesantów to już tłok na takim metrażu i niekomfortowe warunki zarówno dla jednych jak i drugich. Gmina Miejska w Głogowie zauważyła ten problem, dlatego też na ostatniej sesji radni podjęli uchwałę o przyznaniu środków na wykonanie projektu rozbudowy budynku. Z biegiem czasu poprawi się komfort i jakość obsługi interesantów oraz pracy urzędników.

– W sezonie gorącym musimy wprowadzić ograniczenia, aby w terminie zweryfikować wnioski i dokonać wypłat. A także obsłużyć wszystkich, którzy w danym dniu czekają na załatwienie swoich spraw – mówi Mirela Procanyn Kierownik Działu Świadczeń Rodzinnych. – Od 1 sierpnia wprowadzimy limity w obsłudze interesantów do 120 osób dziennie.

W MOPS od 2016 roku funkcjonuje kolejkomat, czyli system zarządzania kolejką. Od 1 sierpnia mając na uwadze komfort i płynność obsługi klientów a także szanując czas osób czekających na złożenie wniosków MOPS wprowadzi ograniczenia. Każdego dnia kolejkomat wyda 120 biletów z numerem. Tylu też interesantów przyjmą pracownicy MOPS.