Pięćdziesiąt ton azbestu do usunięcia w Gminie Kotla. 85% wartości zadania dofinansuje WFOŚiGW. 15 % dołoży gmina z własnego budżetu.

W Gminie Kotla rozpoczęła się realizacja zadania pn. „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Kotla” na realizację którego gmina pozyskała środki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

– Planujemy usunąć blisko 50 ton azbestu – informuje Łukasz Horbatowski Wójt Gminy Kotla – Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Usługowo-Budowlane T-Tel Tomasz Wieczorek z Bielsko Białej.

Całkowity koszt realizacji zadania to ponad 28 tysięcy złotych z czego 85 % zostanie sfinansowane pozyskaną dotacją, pozostałe 15% stanowić będą środki własne gminy.

– Dofinansowanie nie dotyczy i nie obejmuje kosztów zakupu i wykonania nowego pokrycia budynków – wyjaśnia Wójt Gminy Kotla.

Celem całego przedsięwzięcia jest przyspieszenie bezpiecznego i prawidłowego usuwania azbestu z terenu Gminy, jego transportu oraz unieszkodliwiania. Do tej pory, w wyniku prowadzonych przez ostatnie kilka lat działań, usunięto prawie 180 ton szkodliwego materiału.