Fundacja „Itaka” uruchomiła Centrum Wsparcia. Przez 7 dni w tygodniu, przez całą dobę, bezpłatnie, specjaliści udzielają porad.

„ …Czujesz się stale przygnębiony…Nie dajesz sobie rady z codziennością… Przeżywasz kryzys emocjonalny…Znajdujesz się w sytuacji „bez wyjścia”…Nie radzisz sobie ze stresem…Nie chce Ci się żyć…Jesteś ofiarą przemocy…Zamartwiasz się o swój stan zdrowia…Myślisz, że „jest coś z Tobą nie tak”…Nie możesz pogodzić się ze stratą bliskiej osoby…
Nie jesteś sam! Nie zwlekaj! Zgłoś się po pomoc!…”

Wszystkie osoby, które doświadczają przemocy, w tym przemocy domowej i borykające się z poważnymi życiowymi trudnościami, mogą bezpłatnie i całodobowo skorzystać ze wsparcia telefonicznego.

– Porad dla osób w stanie kryzysu udzielają dyżurujący specjaliści: prawnicy, psychiatrzy, psychologowie oraz pracownicy socjalni. Infolinia, funkcjonująca w ramach Centrum Wsparcia, działa przez 7 dni w tygodniu i została uruchomionego przez Fundację “Itaka” – mówi podinsp. Bogdan Kaleta Oficer Prasowy KPP w Głogowie.

W ramach Centrum Wsparcia Fundacja ITAKA prowadzi:Telefoniczne Centrum Wsparcia 800 70 2222;Bezpłatną linię, która działa 24 godziny przez 7 dni w tygodniu; E-mail: porady@liniawsparcia.pl; Stronę www.liniawsparcia.pl. Centrum Wsparcia to projekt Fundacji “Itaka”, realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. śmierci, utraty pracy, rozwodu, lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym. Pomoc ta skierowana jest do osób w każdym wieku. “Centrum Wsparcia” oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.

Dyżurni eksperci w Centrum udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.