Miasto odpowiada na potrzeby seniorów. Dzięki wsparciu z budżetu mieszkańcy miasta w wieku 65 plus otrzymają „opaski bezpieczeństwa”. Połączona ona będzie z usługą operatora pomocy tj. centrum alarmowym, w którym przez całą dobę dyżurują ratownicy medyczni.

Gmina Miejska Głogów wychodząc naprzeciw zgłaszanym przez seniorów, w szczególności tych z ograniczoną samodzielnością zamierza wspierać realizację programu KORPUS WSPARCIA SENIORÓW.  Na najbliższej sesji radnym zostanie przedłożony projekt uchwały dotyczący przyjęcia Programu Osłonowego dla Gminy Miejskiej Głogów „Korpus Wsparcia Seniorów” na rok 2023. Realizatorem tego programu będzie Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Głogowie, który dokona zakupu tzw. „opaski bezpieczeństwa” wraz z obsługą systemu u wybranego realizatora usługi zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Opaski bezpieczeństwa powinny być wyposażone w następujące funkcje:  przycisk bezpieczeństwa- sygnał SOS, detektor upadku, czujnik zdjęcia opaski, lokalizator GPS, funkcje umożliwiające komunikowanie się z centrum obsługi i opiekunami, funkcje monitorujące podstawowe czynności życiowe (puls, saturacja), funkcje umożliwiające monitorowanie czasu realizowanej opieki przez osoby świadczące usługi opiekuńcze lub pomoc sąsiedzką.

Opaska bezpieczeństwa pod względem funkcjonalności jest dopasowana dla osób 65 plus i powinna być najprostsza w obsłudze. Opaska połączona będzie z usługą operatora pomocy tj. centrum alarmowym, w którym przez całą dobę dyżurują ratownicy medyczni. Po odebraniu zgłoszenia dyspozytor centrum podejmuje decyzje o sposobie udzielenia pomocy seniorowi. W zależności od sytuacji może on zapewnić wsparcie emocjonalne, poprosić o interwencję kogoś z najbliższego otoczenia (rodzinę, sąsiadów, opiekunów), poprosić o interwencję pracownika ośrodka pomocy społecznej lub wezwać pogotowie ratunkowe.

MOPS 2022 roku pomocą w formie usług opiekuńczych objętych było 182. osoby w wieku 65 plus, natomiast z zapewnienia wsparcia w formie pobytu w dziennym domu pomocy skorzystało 208 osób.