Od 3 lipca do końca sierpnia mieszkańcy Głogowa będą mogli składać projekty ze swoimi pomysłami na zadania i organizację wydarzeń w naszym mieście.

Budżet obywatelski organizowany jest w Głogowie od 10 lat, Jest to proste narzędzie umożliwiające mieszkańcom faktyczne współdecydowanie o wydatkowaniu części środków z miejskiego budżetu. Warunkiem złożenia projektu jest zebranie co najmniej 10 podpisów pod projektem.

– Zachęcam do kontaktu z pracownikami Urzędu Miejskiego przy tworzeniu i zgłaszaniu projektu, ponieważ ważne jest, żeby pomysły mieszkańców były możliwe do realizacji. Do dyspozycji mieszkańców jest 2,5 mln złotych na zadania realizowane w pięciu okręgach: w czterech osiedlowych i w jednym ogólnomiejskim – mówi Rafael Rokaszewicz, prezydent Głogowa.

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego:

3 lipca – 31 sierpnia 2023 r. – zgłaszanie projektów przez osoby uprawnione,

3 lipca – 29 września 2023 r. – weryfikacja (ocena formalno-prawna zgłoszonych projektów),

2 października – 13 października 2023 r.- ogłoszenie bazy projektów dopuszczonych do głosowania oraz przedstawienie projektów odrzuconych z podaniem przyczyn odrzucenia,

2 listopada – 24 listopada 2023 r. – przeprowadzenie konsultacji

do 15 grudnia 2023 r. – ogłoszenie listy wybranych projektów.

Formularze można pobrać ze strony internetowej www.obywatel.glogow.pl. lub w Biurze Obsługi Mieszkańca w Urzędzie Miejskim oraz w filii BOM w Galerii Glogovia.